torsdag 25 december 2008

Underbar julafton

Igår så vaknade jag och min älskilng Johan vid halv 9 kanske, jag fick min första julklapp av han då. Det var ett GIGANTISKT paket och jag blev så ivrig av att öppna så jag kunde INTE öppna det så Johan var tvungen att hjälpa mej.
När jag väl öppnade det så såg jag vad det va, något jag har önskat mej så otroligt länge, en ny datastol :D
Visade tyvärr inte min tacksamhet just så mycke men vi var väldigt trötta och han förstod nog att jag var väldigt tacksam.

Vi gick och duschade, gjorde oss klara inför dagen som stog just utanför dörren.

Jag, Johan, mamma och min storasyster Erika satte oss i bilen och sedan bar det av mot Bureå där min släkt på mammas sida höll hus hos min kära mormor och morfar. Direkt vi kom dit så vare bara att slänga in alla sakerna i huset sen for vi vidare till kyrkan.

När jag väl kom innanför portarna i kyrkan så kände jag en så kallad "vindpust" av kärlek, kyrkan påminde mej fruktansvärt mycke om min gammel mormor, saknar henne så mycke vid den här årstiden. Kommer aldrig att glömma henne, älskar dej så himla mycke g-mormor <3

Efter kyrkan så for vi tillbaka till mormor där jag fick träffa alla min mammas kära syskon och deras barn.
Vi hade roligt och lekte väldigt mycke med barnen, Johan blev mina älskade kusiners "klätterträd" om man ska vara ironisk^^ Johan fick nästan aldrig andas lugnt, vila och kramas med mej. Så till slut så sa ja åt dom att dom skulle lämna honom ifred ett tag och leka med varandra eller med min syster som just kom in i rummet :)

Det blev mycke prat och glada miner den dagen, och det känns bra och roligt.

Senare på dagen så for jag och Johan vidare till hans familj för att träffa dom :) Det blev ett väldigt varmt välkomnande av hans mamma och Putte som höll på och göra i ordning middagen som snart skulle serveras. Mycket god mat och pratande. :D

Det var julklappar som väntade på att öppnas och tillslut så blev det dags, jag fick en underbart mysig morronrock av min kära svärmor och sen fick jag och johan pengar av både svärmor (johans mamma) och hennes kille Putte :)

Efter några timmar där så tänkte jag och Johan att vi skulle fara tillbaka till min mormor och öppna våra julklappar som vi även hade kvar där, jag fick en receptbok och pengar av mamma sen av mormor fick jag nå olje krämer för hyn, väldigt praktiskt.

Vi for vidare och tog min mamma och syster Erika med oss mot Yttervik där vi sedan skulle hämta Johans bror Robin, vi begav oss mot stan hem till mamma. När vi kommit hem till mamma så skruvade Johan och Robin ihop min nya datastol som jag sedan satt i resten av kvällen :D Väldigt skön kan jag säga, Tack älskling för den underbara presenten <3

Efter kanske en timme hos mamma så for jag, Johan och Robin hem till Burträsk igen. Min saknad av min släkt är stor men jag får ju träffa min syster och mamma imorn :) Mina små kusiner som just flyttat ner till Malmö och min morbror Jonte som jobbar i Norge för tillfället kommer jag nog sakna mest <3 Men som tur så har jag ju deras nummer så jag kan ju alltid ringa :D

Men nu ska jag inte skriva nå mycke mer, ni som läser kommer ju att få hjärnsläpp om ja skriver mer ^^ puss o kram

Inga kommentarer: